بيانيه تحليلي کميته دانشجويي سازمان نظام پرستاري درخصوص اتفاقات اخي
 
پرستاران فردا
 
 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان نظام پرستاري، متن اين بيانيه به اين شرح است:

بي‌اعتنايي به شغل شريف پرستاري، بي‌اعتنايي به سلامت جامعه است (مقام‌ معظم رهبري(

دانشجويان عزيز پرستاري، جامعه بزرگ پرستاري کشور

سلام‌عليکم

احتراماً با عنايت به خبرهاي واصله که حاکي از آن است که جرياني مشکوک تلاش مي‌نمايد، به نحوي جامعه پرستاري کشور را دچار تنش و التهاب نمايد و درصدد حذف معاونت پرستاري در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي مي‌باشد و به همين دليل کميته دانشجويي سازمان نظام پرستاري که صداي دانشجويان پرستاري کشور مي‌باشد، مواضعش را به شرح زير اعلام مي‌دارد:

پرستاري به عنوان مؤثرترين، محوري‌ترين گروه نظام سلامت است که علي‌رغم فشارهاي زياد ناشي از کمبود پرسنل ... با تلاشي بي‌شائبه و شبانه‌روزي در صف اول ارايه خدمات به مردم، بيماران و دردمندان مي‌باشد و به دليل ارتباط نزديک با بيماران، به عنوان صاحب‌نظرترين گروه درخصوص مشکلات و مسايل بيماران مي‌باشند. ولي متأسفانه همواره مورد ظلم و ستم سياست‌هاي پزشک سالارانه سيستم بهداشت و درمان قرار گرفته است؛ اين گروه انحصار طلب که بجز منافع خود، ديگران و حتي مردم و بيماران را نمي‌بينند، هيچ تغييري در وضعيت موجود را بر نمي‌تابند، از جمله ايجاد معاونت پرستاري و مراقبت که در دو دهه گذشته همواره مطرح بوده و بألاخره با پي‌گيري‌هاي مستمر جامعه پرستاري و تلاش  و سماجت سازمان نظام پرستاري در دولت دهم به بار نشست و روحي تازه در پيکره جامعه پرستاري کشور دميد، که حق و‌الانصاف جاي خالي آن هميشه در ساختار اين وزارتخانه احساس مي‌شد، لازم به ذکر است معاونت مراقبت و پرستاري نه تنها جايگاه قدرت يا پاتوقي براي پرستاران نيست که در حقيقت رسالت اصلي اين معاونت التزام پرستاران به ارايه مراقبت با کيفيت و در حد شأن مردم عزيزمان مي‌باشد و قطعاً منافع و آثار مثبت آن متوجه بيماران نيازمند خواهد شد و با تشکيل چنين معاونتي سيستم سازمان يافته‌اي مراقبت پرستاري را نظارت و ساماندهي خواهد کرد و خدمات پرستاري از اين وضع اسف بار خارج خواهد شد.

حال جاي سؤال است که:

آيا با حذف کردن اين معاونت فرصت بهبود وضعيت مراقبت‌هاي پرستاري از مردم گرفته نمي‌شود!؟

و آيا انصاف است همچنان مردم به علت تنگ‌نظري‌ها و انحصار طلبي‌هاي گروهي خاص دچار خسارات جاني و مالي شوند؟

چرا فرصت به اين معاونت نوپا داده نشده که قابليت‌هاي خود را نشان دهد و بعد تصميم‌گيري شود؟

و هم اکنون به چه دليلي کارشناسي، منطقي و قانوني تصميم به حذف اين معاونت گرفته شده است؟

دولت يازدهم و رئيس محترم جمهور و محبوب با شعار تدبير، اميد، عقلانيت و عدالت وارد عرصه انتخابات و بعد از آن نيز در اين راستا برنامه‌ريزي و حرکت مي‌نمايد.

و آيا تلاش در جهت حذف و يا ناکارآمد کردن اين معاونت جز وخيم‌تر شدن وضعيت پرستاري، افت کيفيت خدمات پرستاري، خسارات به مردم، تنش و التهاب، نااميدي و دلسردي در جامعه پرستاري ثمر ديگري در پي خواهد داشت!؟ و آيا با شعار و سياست‌هاي دولت تدبير و اميد سازگاري دارد؟

و سؤال آخر: اين جريان معلوم‌الحال آيا در راستاي سياست‌هاي رئيس‌ محترم جمهور حرکت مي‌نمايد؟ و با ايجاد تنش بين جامعه پرستاري و دولت محترم چه اهدافي را پيگيري مي‌نمايد؟

جامعه دانشجويي پرستاري کشور اگر پاسخي مناسب و منطقي و کارشناسي براي سؤالات فوق از طرف مسؤولين دريافت نمايد و توجيه و قانع شود که هيچ، در غير اين صورت چاره‌اي جز دفاع و مراقبت از جايگاه معاونت پرستاري به هر شکل ممکن نخواهد داشت و قطعاً دانشجويان پرستاري به عنوان آينده‌سازان اين حرفه به مسايل حرفه‌اي خود بسيار حساس و اين موضوع را به دقت و قدرت رصد خواهند کرد و ضمن دعوت به صبوري و هوشياري جامعه پرستاري کشور منتظر نتيجه و اعلام موضع رسمي وزارت بهداشت و معاونت راهبردي رياست جمهوري هستيم.

و السلام

کميته دانشجويي

سازمان نظام پرستاري کشور
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرستاران فردا و آدرس parastaranfardah.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



بازی آنلاین

بازی آنلاین بازی آنلاین

بازی آنلاین

تماس بامهدی حسین زاده


                    
 
 
 

کد تلوزیون انلاین